moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Gdyńska stocznia zyskała nowe kompetencje

PGZ Stocznia Wojenna oraz kanadyjska firma OSI Maritime Systems podpisały porozumienie, na mocy którego polska spółka będzie mogła instalować, serwisować i naprawiać zintegrowane taktyczne systemy nawigacyjne oparte na opracowanym przez Kanadyjczyków systemie OSI ECPINS. Porozumienie to kolejny krok na drodze do utworzenia w PGZ Stoczni Wojennej centrum serwisowo-logistycznego dla okrętów NATO.

Kanadyjska firma OSI Maritime Systems to jeden ze światowych liderów w budowie przeznaczonych dla okrętów wojennych zintegrowanych mostków nawigacyjnych i nawigacji taktycznej. Opracowane przez koncern rozwiązania są obecnie zainstalowane na ponad 700 jednostkach 25 marynarek wojennych, m.in. na okrętach podwodnych Szwecji, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanady, Holandii, Indonezji, RPA oraz Brazylii.

Marynarka Wojenna RP również korzysta z produktów OSI Maritime Systems. W 2020 roku wojsko podpisało umowę, ma mocy której kanadyjska spółka zaprojektowała i zainstalowała na niszczycielach min typu Kormoran II zintegrowany mostek nawigacyjny i nawigację taktyczną, które oparto na oprogramowaniu OSI ECPINS. Partnerem OSI Maritime Systems w tym zadaniu została PGZ Stocznia Wojenna, która w 2020 roku podpisała z kanadyjskim koncernem umowę o strategicznym partnerstwie. Na jej mocy stocznia miała zyskać wiedzę i umiejętności do serwisowania oraz naprawiania systemów nawigacyjnych Kormoranów II.

REKLAMA

Polsko-kanadyjska współpraca układa się na tyle dobrze (w 2022 roku strony podpisały kontrakt na dostawę systemów dla kolejnych trzech Kormoranów II), że firmy postanowiły ją bardziej zacieśnić. Trzy dni temu w obecności ambasador Kanady w Polsce, Catherine Godin, podpisały umowę o wieloletniej kooperacji. Na jej mocy PGZ SW będzie mogła samodzielnie instalować na okrętach polskich i zagranicznych mostki nawigacyjne oparte na systemie OSI ECPINS. Będzie je mogła również serwisować, naprawiać oraz przeprowadzać ich próby zdawczo-odbiorcze.

To dla PGZ Stoczni Wojennej ogromna szansa na zyskanie nowych zdolności. – Transfer umiejętności i wiedzy ma dla nas zasadnicze znaczenie, w szczególności w kontekście centrum serwisowo-logistycznego dla jednostek NATO, nad którego uruchomieniem stocznia pracuje – wyjaśnia Paweł Lulewicz, prezes PGZ Stoczni Wojennej. – Współpraca z partnerami zagranicznymi, takimi jak Babcock czy właśnie OSI Maritime Systems, zwiększa nasze możliwości obsługi okrętów zarówno Marynarki Wojennej RP, jak i marynarek państw sojuszniczych – podkreśla.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: kpt mar. Dariusz Konefał, PGZ Stocznia Wojenna

dodaj komentarz

komentarze


Ku czci poległych, pomordowanych i wywiezionych na Sybir
 
SKON przeciwko wotum nieufności wobec szefa MON-u
„Northern Coasts” – trzy grupy okrętów pod polskim dowództwem
Łukaszenka grozi Polsce, USA reagują
Szef MON-u o planach obrony kraju
Wojsko pomoże Słoweńcom
Kajakarze CWZS-u na podium mistrzostw świata
„Northern Coasts” – bałtycki sprawdzian
Unijna pomoc dla Ukrainy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Polsko-koreańskie rozmowy
Zmiany w przepisach wojskowych na ostatniej prostej
Ekspresowa pomoc
Triumf Czarnej Dywizji w biegach na orientację
Muzeum Historii Polski otworzyło swe podwoje
PZL-Świdnik proponuje nowy system szkolenia pilotów
Wojskowe kontrakty w USA
Zmiany w systemie dowodzenia armią. Projekt trafił do Sejmu
Armia rosyjska wychodzi z Polski
Szwedzi na „Czernickim”
Dodatek dla wszystkich „misjonarzy”
Odliczanie do przysięgi
Trening na awaryjnym lotnisku
Polscy saperzy kończą misję w Słowenii
AWL, czyli renoma budowana latami
Uwaga, samoloty na drodze! Ćwiczenia „Route 604”
Raki dla podhalańczyków
Tak rodziła się konspiracja
Polsko-koreańskie rozmowy w Warszawie
„Polska Zbrojna” nagrodziła najlepszych z najlepszych
Śladem profesjonalistów
O innowacyjnych technologiach dla wojska
Polska rozdarta przez okupantów
Kadeci na poligonie
WOT świętuje sześciolecie
RBN o rezultatach szczytu NATO
Start w nowy etap żołnierskiego życia
Podchorążowie AWL ślubowali
Najwyższy stopień saperskiego wtajemniczenia
Abramsy jadą na ukraiński front
Przesłanie bohaterów Armii Krajowej
16 Dywizja świętuje
Armatohaubice K9 strzelały w Nowej Dębie
Brytyjscy piloci w Polsce
Holandia i Dania przekażą Ukrainie F-16
Lecimy F-35
Przysięga w Kolnie
Pamięć o pomordowanych
Buzdygany wręczone!
Z pułku w brygadę
Plan misji „Air Defender”
Okręty NATO przeszukują wody Holandii
Sukcesy żołnierzy w finale Diamentowej Ligi i na ściance wspinaczkowej
ORP „Orzeł” – wciąż bez ostatniego rozdziału
Brąz st. szer. Oskara Miliwka w Pucharze Świata w Rio de Janeiro
Cyberżołnierze na szczycie NATO
Brązowa czwórka podwójna
Wyższe diety za służbę na granicy

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO